Bästa vän?

Kan man kalla någon som sviker "bästa vän"? Det gör ont i hjärtat att bli behandlad som jag blir av någon som har betytt så mycket för en. Hela tiden någon som klagar, och säger att man "dissar kompisarna för pojkvännen". Hon, - som flyttade ifrån mig och inte har någon jävla aning om hur ofta jag träffar min pojkvän! Det är klart att jag kanske har andra planer när hon frågar mig samma dag om jag vill hitta på någonting. Hon tar mig förgivet och räknar med att jag ska lämna alla mina planer för henne så fort hon kommer hem.

Ändå förstår hon inte att hon gör samma sak mot mig gång på gång! Inte för att hon dissar mig för en pojkvän, men för en annan vän. En vän som även är min vän (eller var?). För några helger sedan skulle jag vara med min bästa vän, och hon frågade om den andra vännen fick vara med. Självklart, ju fler ju roligare! Jo, visst. Det slutade med att dom var med varandra utan mig.

Nu i helgen skulle jag och min bästa vän festa. Vad får jag höra? Jo, att hon ska festa med den andra vännen. Jag får tydligen inte vara med heller, men det var ju ingenting ovanligt. Men jag har inte så stor lust heller eftersom dom blir värre än värst när dom är med varandra och mobbar allt och alla. Eller, det är i alla fall så det känns. Och jag vet fler som känner likadant när det gäller dom.

Men... hon var (är?) ju min bästa vän. Vi gjorde allt tillsammans och hade alltid skoj! Jag kanske måste acceptera att man växer ifrån varandra. Men det är svårt. Gud vad jag saknar det som var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0